Hem Kund hos oss Medarbetare hos oss

MEDARBETARE HOS OSS

Du som kommer att arbeta hos oss måste dela vårt synsätt att kunden ska bli respekterad fullt ut för den som han/hon är.

Kunden och hans/hennes närstående ska visas omtanke och respekt oavsett ålder, kön, funktionshinder, social ställning, etiskt ursprung och religiös tillhörighet samt sexuell läggning. Det här synsättet ska självklart genomsyra alla möten inom företaget Lyckliga Nycklar AB:s verksamhet.

Arbetsbeskrivning för personlig assistent

Din främsta arbetsuppgift inom Lyckliga Nycklar AB är att ge kunden möjlighet att utvecklas som person utifrån sina egna resurser och förmågor. Arbetet kräver fokus på kundens självbestämmande och integritet. Målet med ditt arbete som personlig assistent är att kunden får assistansen såsom han/hon vill ha den.

Dina arbetsuppgifter är bland annat

  • att ge stöd och hjälp med kundens personliga hygien, måltider, att klä av och på sig,
  • att kommunicera med andra eller annan hjälp som förutsätter ingående kunskap om kundens funktionshinder (grundläggande behov).
  • att ge stöd och hjälp med andra personliga behov i kundens vardag såsom hushållsarbete, att delta i fritidsaktiviteter, besöka vänner och anhöriga mm.
  • att verka för samhällskontakter för kunden och för kundens delaktighet i samhällslivet.
  • att föra dokumentation utifrån regler i gällande lagstiftning.
  • att delta i verksamhetens arbetsplatsträffar, handledning och utbildning.
  • att tillämpa gällande säkerhetsföreskrifter och rutiner för arbetsmiljöarbete för att medverka för en god arbetsmiljö.
  • att tillämpa reglerna för tystnadsplikt.
  • att i samråd med övriga medarbetare introducera och handleda nya medarbetare.
  • Allt ditt arbete ska utgå ifrån kundens behov och önskemål så att assistansen blir så som kunden vill ha den.

Introduktion

Du kommer att gå bredvid andra assistenter vid några arbetstillfällen och genomgå introduktion utifrån upprättad checklista.
Vi kommer att kontinuerligt följa upp hur arbetet fungerar med dig och med kunden.

Kompetensutveckling

För att säkerställa din kompetensutveckling och företagets behov av kompetens genomförs ett individuellt utvecklingssamtal med all personal som har en anställning på mer än sex månader. Samtalet dokumenteras för att användas som underlag för din årliga kompetensutvecklingsplan och ditt kommande utvecklingssamtal.

Du kommer vid behov erbjudas ärendehandledning av specialist inom området.

Du kommer kontinuerligt att utbildas och informeras om de regler och rutiner som finns inom företaget för att säkra kvalitén i insatserna.

Avtal KFO

Företaget har kollektivavtal med arbetsgivarföreningen KFO.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

Lyckliga Nycklar AB

Personlig Assistans

Verksamheten är godkänd av Socialstyrelsen.

Lyckliga Nycklar AB
Havsbadsvägen 41
26263 Ängelholm
Telefon: 072-968 11 23
info@lyckliganycklar.se

Copyright 2014

Lyckliga Nycklar AB

Havsbadsvägen 41

262 63 Ängelholm

Tel: 072-968 11 23

E-post: info@lyckliganycklar.se